Hjälp

Har insett att det här med att sätta upp lister inte riktigt är min grej... Efter att först sprungit och letat hammaren och en grej jag inte vet vad det heter så var jag klar att börja.

Först hade jag sågat listen för lång... Sen blev den för kort. Aja den biten kan jag ha nån annanstans.

Jag sågade en ny list. Den sprack lite i ena hörnet.. Hm ja men det kan man ju spackla och måla!

Okej.. Jag förspikade först. Sen skulle listen upp. Efter jag spikat i listen så insåg jag att jag har bara spikat i det hårda taket. Så spikarna ha liksom lagt sig vågräta mot taket. Ja, det satt ju självklart inte fast...

Jaha, jag tog ner listen och drog ut spikarna. Nu hade jag två hål i listen.

Ja, men det går ju också spackla...

Förspikade två till spikar, fast på nedersidan den här gången.

Ja.. Det gick inte bra. Sen var det 4 hål i listen + den där sprickan som blev när jag sågade.

Jag tog ner den och sågade en ny list.

Perfekt längd!

Efter ca 2 timmar har jag hunnit så här långt och jag har inte ens klarat av att spika in spikarna helt... sen blev det 4 hål i den listen med...Hjälp!

Sen blir det ju inte bättre av att man tänker att jag har 29 meter kvar....


Kommentarer
Postat av: Mats

Funderat på lim? Det finns bra sättlim som kanske skulle funka - om nu spiken inte vill gå in i panelskivan och muren..

2011-11-22 @ 21:09:18
Postat av: Emelie

Ja, jag har ju limmat klossarna... men vet inte hur pass bra det sitter. Det är sånt lim. Kanske ska prova listerna också... om det ramlar ner så ser man ju det :P

2011-11-22 @ 21:11:37
URL: http://parkavenue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0