Trädgårdsdamm

Jag vill göra en liten damm i trädgården. Istället för den futtiga fontänen vi har nu. 
Det blir smidigare också om man gör något som inte är provisoriskt varje sommar.
För som det är nu måste vi gräva bort allt varje sommar för att ta upp pumpen och tömma vatten.
 
Googlebilder
 
 
Funderar på den här platsen. Denna rabatt gjorde jag ju nu i sommar, det är pioner i olika färger, akleja och jättedaggkåpa. I hörnet växer en nyponrosbuske med fänrikshjärta under. Till höger en nyplanterad snöbullsbuske med kaukasisk förgätmigej under. Snöbollsbusken kommer nog inte stå här när den växt till sig lite. Sen måste ju så klart denna rabatt växa till sig innan det blir fint! När rabatten är fullvuxen är den ca 90-120 cm hög.
 
Jag tänker mig en liten damm i hörnet på gräsmattan. Sten runtomkring så man ändå kan gå till pionerna, och rabatter runt. Mina inspirationsbilder beskriver ganska bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0