Uterummet

Nu finns en ny kategori, "Uterummet".
 
Detta uterum har ju endast använts som förråd i sommar. Nu har vi äntligen fått iväg nästan allt på skroten!
Tanken är ju att det ska få sig en total makeover! Här ser man lite hur det ser ut nu:
 
 

Vi hoppas på att hinna måla upp det denna sommar/höst, för att vara klart att inredas till våren!
Men idé är alltså såhär:
Måla allt vitt, förutom husväggen den ska vi sätta upp vita pärlspontsplattor på, eftersom vi vill ej måla på huset.
Jag vill även ta bort trallplattorna, under är samma sten som syns utanför skjutdörrarna. (Dock vill inte Robert det) Helst av allt skulle jag vilja byta skjutdörrarna till nått mera som passar stilen, typ fina veranda dörrar:
 
 
Men man kan ju inte få allt som man vill.... får bearbeta detta till ett senare projekt kanske? ;)
 
Bron har alltså byggts innan uterummet så därav det fina staketet till höger... med en plastruta över..
Detta ska inte vara kvar. Tanken är att bygga en riktig vägg nertill och sätta in ett typ sånt här fönster med 9 rutor.
 
 
Man skulle ju kunna flytta ingången till uterummet från bron, men jag tror inte vi gör det. Det är praktiskt att kunna ha förvaringsmöjligheter där på bron, för tex ved.
 
Sedan vill jag även sätta spröjs på resten av fönstrerna.
 
 
Det är iaf grunden!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0