Ny näva!

 
Var hos Cecilia och hälsade på igår och hittade dessa underbara nävor! Blev förälskad i dom och hon var snäll och lät mig ta några :) Jag tror att dom heter himalayense "Plenum".
 
Googlade lite på nävor och hittade dessa skönheter, "Summer skies". Dessa måste jag införskaffa för nästa år!
 
(googlebild)
 
I trädgården finns redan dessa som även dom heter "Plenum", men dom är mycket mörkare så det måste vara olika sorter? Denna har dock aldrig blommat än eftersom jag planterade den nyligt.
 
(googlebild)
 
När jag beställde denna fick jag även en "Bonusnäva" Derrick cock.
 
(googlebild)
 
Sedan långt tillbaka finns det dessa i trädgården:
 
 
Osäker på vad det är för sort men jag tror att det är "baby blue".
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0