Rölleka och läget i trädgården

Har stor hög Rölleka i trädgården. Har inte gillat det alls och har tänkt att jag skulle ta bort det nästa sommar.
Men kan erkänna att ju mera vitare dom blommar desto mera tycker jag om dom :) Förr var det bara gröna "blommor".
 
 
 
Pionen fortsätter att slå ut mer och mer. Men det går sakta. Och jag är såå otålig!
 
För en vecka sedan: http://parkavenue.blogg.se/2012/july/forts-bondpionen.html
 
Den vita rosenbusken är också påväg att börja blomma. Förra året fick den bara en blomma, förmodligen för att jag flyttade den. Men nu är den full med knoppar! Vet dock inte hur den blommar, min vildros blev jag lite besviken på. Den får ca 1 blomma i veckan. Som vissnar på någon dag. Tråkigt.
 
 
Inhandlade en ny rosbuske på rea igår (halva priset)
Just nu ser den död ut, men hoppas den kommer nästa år :)
Det är en ljusrosa rikblommande ros. "The fairy"
Den är planterad bredvid den vita rosen.
 
Googlebild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0